banner banner1 banner2 banner4 banner5 banner7 banner8 produkter

Säljvillkor

Försäljningsvillkor metalform.se

1. Allmänt
Metalform AS (metalform.se) följer Svensk konsumentköplag som gäller för internetköp.

Vid tvist följer Metalform AS konsumentverkets rekomendation.


2. Parter
Säljaren är Metalform AS


1950 Rømskog
Norway


3. Bokning
Beställning är bindande för köpare när ordern registreras i vårt bokningssystem.

Metalform AS är bunden av beställning så länge den är förenlig med vad som erbjuds av oss i vår butik.

När Metalform AS mottagit beställning kommer vi att bekräfta köparens order och automatiskt skicka en orderbekräftelse via e-post. Läs noga orderbekräftelsen och kontrollera att orderbekräftelsen stämmer överrens med beställningen.

Köparens beställning kommer att arkiveras.

Beställningar levereras av Posten Sverige, alternativa leveransmetoder kan dock i användas av Metalform AS.


4. Informationen i nätbutiken
Vi strävar efter att ge våra kunder så rätt information om våra produkter som möjligt. Dock kan fel uppstå, vilket innebär att vi inte alltid kan leverera enligt den information som finns i Metalform AS's webbutik.

Vi förbehåller oss då rätten att annullera din beställning om produkten är utsåld, inte längre tillverkas eller ligger med fel information i Metalform AS's webbutik.

5. Prissättning
Alla priser är inklusive moms om inget annat anges. Totalkostnad för köpet kommer att visas på din beställning och inkludera alla kostnader i samband med köpet, såsom frakt etc.


6. Betalning
Köp i nätbutiken kan göras via betaltkort, faktura, kreditkort eller PayPal.

När du använder betalkort, betalas köpet i förskott med Visa eller Mastercard. När du använder kreditkort kommer beloppet att dras när varan packas för leverans.

Om du betalar med faktura gör finansbolaget en kreditupplysning.

Endast e-faktura kommer bara att skickas i elektronisk form till köparens e-post. Det är 14 dagars kredit på köp med faktura.


7. Leverans och förseningar
Vara levereras till registrerad adress.

Produkterna kommer att levereras på det sätt, till den plats och vid den tidpunkt som anges på orderbekräftelsen. Vi ansvarar för produkten tills den överlämnas till köparen.

Om leverans av produkt är försenad kommer vi att ge köparen information så snabbt som Metalform AS är medvetna om det tillsammans med information om och när, leverans kan ske.

Beroende på vilken typ av produkt och hur lång försening, kan köpare hålla inne betalning, eller, annullera beställningen.


8. Undersökning av produkt (er)
Efter mottagen leverans måste köparen så fort möjligt kontrollera om leveransen skett i enlighet med orderbekräftelsen, om produkten skadats under transporten eller om det finns fel eller brister på produkten(er) .


9. Dina rättigheter vid fel (Klagomål)
Om produkterna har fel när köparen får produkten i sin ägo korrigerar Metalform AS felet, byte, prisavdrag, ersättning eller hävning av köpet, enligt överrenskommelse.

Klagan måste göras till Metalform AS skriftligen per brev eller e-post. Detta måste ske inom skälig tid efter att du upptäckt fel eller brister.

Metalform AS kommer att bekräfta mottagandet av alla klagomål.


10. Ångerrätt vid distansköp
Lagen ger köparen rätt att ångra sitt köp.

Ångerrätten är 14 dagar dagar efter att köparen fått leveransen.

Information om ångerräten ska finnas med varan vid leverans och i orderbekräftelsen.

För att ångerrätten skall gälla måste produkten levereras till Metalform AS i samma skick som den mottagits.

Alla produkter måste returneras till Metalform AS inom rimlig tid.

Returfrakten betalas av köparen.

Om köparen har följ sin ångerrätt i enlighet med ovan kriterier, betalar Metalform AS tillbaka varans pris till köparen, inklusive frakt för leverans till köparen. Återbetalning kommer att ske inom fjorton dagar efter att vi mottagit varan från köparen.

Produkten returneras till Metalform AS, om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med en ifylld retursedel.


11. Personlig information
Vi hanterar bara personlig information som ges till oss.


12. Tvister
Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo.

Om köparen är privatperson följer vi alltid konsumentverkets rekomendation.

Om detta misslyckas, gäller svensk lagstiftning vid rättstvist.